Oldalak

2013. október 24., csütörtök

Kosárlabda


Én is kosaraztam egy ideig, és tényleg szerettem a sportot. Ezért is hoztam ez a bejegyzést. Valahol az interneten találtam, tehát nem én írtam a bejegyzést!
  http://www.sportolj.hu/kereses

Az alapvető szabályokat, döntéseket a FIBA - Nemzetközi Kosárlabda Szövetség hozza, ebből emeltük ki számodra a legfontosabbakat:
  • Lépéshiba: a labdával lepattintás nélkül nem indulhatsz el, és nem is haladhatsz, ellenkező esetben a bíró lépéshibát ítél, és a labda az ellenfélhez kerül.
  • Kétszerindulás: ha befejezted a labdavezetést, nem indulhatsz el újra, a labdát le kell passzolnod.
  • Védekezés során nem üthetsz az ellenfél kezére, nem lökheted meg, a durva érintkezés nem megengedett.
  • Visszajátszás: ha te vagy a támadó fél, és a félpályán már átvitted a labdát, nem viheted vissza a védő térfélre, mert ez esetben elveszíted a labdát.
  • A labda akkor van kint a pályáról, ha az oldalvonalon vagy az alapvonalon kívül lepattan.

NBA

Nemzeti Kosárlabda Szövetség - észak-amerikai profi kosárlabdaliga, a világ legjelentősebb férfi kosárlabda-bajnoksága, szabályi néhol eltérnek a FIBA által felállított szabályoktól.
Melyek az eltérések?
  • az NBA-ben 6 személyi hibával lehet kipontozódni, a FIBA szabályai szerint az 5. hiba után kell lejönnöd a pályáról.
  • A játékidő Amerikában 4x 12 perc, az alább említett 8 másodperc helyett pedig 10 másodperc alatt kell eljutni a támadótérfélre.
  • Sem a támadó, sem a védekező játékos nem tartózkodhat 3 mp-nél tovább a gyűrű alatti festett zónán belül.
  • Az NBA-ben a pálya 29m x 15m, szemben az európaival, ahol egy méterrel rövidebb a játéktér.
Pontozás: a kosárban 1, 2 vagy 3 pontot szerezhetsz egy dobással. Három pontot azok a dobások érnek, amelyeket az úgynevezett hárompontos vonalon kívülről dobsz a kosárba. A büntetődobás 1 pontot ér.
 

Az idő

  • 8 mp: ennyi idő áll rendelkezésére csapatodnak, hogy a védő térfélről átvigye a labdát a támadó térfélre.
  • 24 mp: támadóidő, ha ez idő alatt nem dob kosárra valamelyik csapattag, elveszítitek a labdát. Ha a labda a gyűrűt éri, a 24 másodperc újraindul.
  • 3 mp: támadó játékos nem tartózkodhat a „körtén” belül 3 másodpercnél tovább.
  • 4 x 10 perc: játékidő 
  



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése